Motorhaveri

Bilen är sönder. Igen. När vi låg på motorvägen hörde vi ett pipande ljud. Det var våran 230 voltsomvandlare som varnade för strömmen till ciggutaget där dej får sin el börja bli låg. Kollar ner på instrumentbrädan och får se att generatorlampan samt bromssystemlampan lyser. Iochmed att det är så ljust om dagarna när solen är framme är det nästan omöjligt att se om varningslampor tänds under körning. 
 
Vi svängde av så fort vi kunde på en avfartsväg och slet upp motorrummet och ser generatorremmen har hoppat och vridit sig 180 grader. Tur i oturen ändå, remmen sitter kvar dinglandes på ett ställe,inget annat verkar skadat som skulle kunna slitats sönder av en flaxande rem! Så just nu vväntar vi på att motorn ska svalna så jag kan se om det är möjligt för mig att sätta tillbaka remmen. Min erfarenhet av alla gånger jag bytt remmar på gräsklipparaggregat är att de brukar vara dryga som få att få på plats så vi får väl se hur det går. Just nu har vi iallafall ingen laddström, ingen fläktkylning och ingen bromsservo som funkar.
 
man blir bra less på bilar, så som jag anstränger mig för att ta hand om våran bil, kollar oljor, smörjer, servar, pch likt förbannat ska skiten inte hålla! usch för bilar. Bästa vore att ha en skitgammal bil som inte har så mycket som kan gå sönder om ni frågar mej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback