Disneyland - Hongkong

Eftersom vi skulle vara 14 timmar i Hongkong var vi tvungna att hitta på nåt att göra. Flygplatsen vi landade på var exremt stor. Vi ååkte tunnelbana mellan gaterna, säger en del.. Vi bestämde oss för att åka till Disneyland för att beta av lite timmar då det ligger mellan flygplatsen och själva staden Hongkong. Lättare sagt en gjort, först var vi tvungna att ta oss ut från flygplatsen sen åka med en buss till tunnelbanestationen, därifrån fick vi åka till en annan plats och till sist vidare via tunnelbana till Disneylandorten. Men till slut kom vi i alla fall fram till Disneyland. Redan där hade vi betat av en 2-3 timmar så det var ju rätt bra. Väl i Disneyland tänkte vi köpa ett par skåp som vi kunde låsa in våra väskor, det första som hände var att maskinen blåste mig på 50 spänn men fick inget skåp. Då tänkte jag att jag ska sno nånting ur någon av Disneylands alla soveirnirbutiker för motsvarande värde (Disneyland tar 50 spänn av mej, jag tar 50 spänn av dem, right?). Men det gjorde jag inte.. Men sur blir jag! Det var varmt och soligt hela dagen och vi brände oss en del. Det man kan säga om Hongkong är att alla är värdelösa på engelska (nästan), de som faktiskt kan prata bryter på chinesiska så man har svårt att fatta endå. Men nått som jag vart grymt imponerad av förutom de exremt serviceinriktade flygvärdinnorna på planet av Hongkong är att ALLT är så galet rent och prydligt! Det fanns inte skräp nånstans, inte ett tuggumi, inga slängda saker överallt ingenting. Inte ens på tunnelbanan såg man skräp, man skulle kunna äta middag på golvet typ. När vi satt och åt popcorn på en bänk och råkade tappa lite på marken kom det snart en städare och sa åt oss att lyfta på fötterna så han kunde plocka upp popcornen vi tappade.. Men däremot är deras matvanor och maträtter konstiga. Vågade inte äta deras mat så popcorn fick bli våran måltid i landet. Bloggen krånglar så får se om det dyker upp några bilder, men vi försöker!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Lena säger:

Underbart att få se lite bilder!

2013-03-01 | 11:10:57
Bettan säger:

Vad skönt att allting har gått bra! Hoppas att ni mår bra! Skicka fler bilder. Det är roligt att se hur det ser ut i Australien.
Hälsningar
Mormor & Bettan

Svar: Ja nu kommer det bli massor med bilder!
David & Josefine

2013-03-01 | 12:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback