Outbacken

Trååååkvädeeeer. Det som va så himla sommrigt igår!
Vaknade 7 av att massa klumpiga lastbilar eller nåt körde omkring utanför bilen (vi står ändå i en park/fotbollsplan) och sen började det regna så det va omöjligt att somna om. Låter som nån står och kastar grus på bilen ungefär, fattar inte hur David kan sova vidare!
Igår kom vi ifatt sommarn igen, låg med dörrn öppen hela eftermiddan och till och med inatt när vi skulle göra oss i ordning och sova. Mygg fick vi till och med! Inte i bilen som tur är men dom finns här utanför i alla fall.

Allt går så fort nu, senaste två dagarna har vi kört nästan 60 mil, och naturen har verkligen hunnit förändras! Det är ännu mer torrt ute nu (förutom NU då när det regnar..), och inte alls samma sorters träd och buskar. Myyycket mer barr, och palmer konstigt nog haha!
Idag ska vi köra dom sista 8 milen till port Augusta, stanna där inatt och senan i övermorron åka ut på mottagningslösa stuart highway som ska ta oss hela vägen till uluru, Alice springs och Darwin. Om vi nu fortsätter åka upp åt Darwin eller om vi åker ut till östkusten och älskade cairns igen återstår att se. Vi bestämmer oss väl när vi kommit fram till Alice. Jag vill gärna till Darwin men jag kan inte säga riktigt varför haha. Det är inte säkert att den stan är alls som jag tänkt mig, men jag känner bara att det skulle vara kul att ha varit där. Jag vet inte riktigt vad man gör där uppe heller, men det finns nog mycket turisttjafs att underhålla sig med!
Vi har ju pratat om att det är där vi ska söka jobb osv, men eftersom varken bönder eller speciellt många fruktfarmer har säsong nu så kan det bli klurigt att få tag i nåt. Det är ju mest själva erfarenheten man vill åt, prova på osv. Så det är väl inte hela världen om vi kommer hem lite tidigare heller! Så mycket hemlängtan som vi har nu ändå så blir inte det nåt problem.

Slänger upp en bild på en liten pungråtta som vi stötte på i en trädgård i mount gambier, vi matade den med russin och fick klappa på den till och med (var väl van vid folk antar jag).
Nu ska jag prova väcka David för jag vill ha fruuuullllllleeee!

PUSSHEJ
/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback