Wööö

Idag känns som en asbra dag. Det är jättefint väder och äntligen riktig värme igen! Vi har gjort ett nytt system för matpengar och saker som vi köper med "delad vårdnad", har fyndat en ny kudde (3 av de 4 kuddar vi har i bilen är som min kramkudde fast ÄNNU VÄRRE, ni som varit mitt sovsällslap eller är familj vet jag jag menar...) och en skrivbordslampa som vi ska nypa fast i våran lilla halvvägg i bakluckan! På senaste tiden har vi ju haft sån tur med att hitta ställen med el, så vi tänkte att "vafan, varför inte?" $10 hit och dit är väl inget att hetsa upp sig för egentligen. Så nu kan vi förhoppningsvis bringa lite ljus i våra mörka höstkvällar framöver!

Vaknade däremot med en pörskans ryggvärk från helvetet, men det gick över när jag gick ut och rörde lite på mig. Måste va våran brutalt tunna madrass... Saknar min säng.
Hittade finaste lilla parken att parkera på över natten dessutom, jättefina höstträd och en stor dam/liten sjö där det simmade omkring miniänder, "vanliga" änder, ett par pelikaner och nån konstig fågel som såg ut lite som en ninjahöna (smal och allert liksom, ni fattar..). Så hade vi sällskap av 2 flockar olika papegojor, nåt som liknar vita kakaduor fast med jäääättefula trötta ögon och ett par av mina favoriter; dom grå-rosa med alldeles runt fluffigt huvud! Blir så töntig varje gång jag ser dom, haha... Dom rosa flyger dessutom ALLTID i par, man ser aldrig nån ensam! Eller jo, jag såg en flög ensam bakom "flocken" i morse men den skrek och flaxa på för glatta livet för att komma ikapp dom andra, stackarn.

Nu ska vi åka och leta på ett ställe att laga pastasallad i solen och eventuellt ett ställe att parka på för inatt!
/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback