hejpåer

ÄÄÄÄÄÄNTLIIIIIGEN tillbaks på Tropic Days. Fint folk, gratis wifi, lugnt och skönt, fräscha lokaler, sköna sängar och kööööök. Nästan så man skulle kunna stanna här hela resan. Nästan.
 
Vi letar och letar efter bil men det är svårt. Jag som är efterbliven när det kommer till fordon och teknik och sånt känner väl att jag inte bidrar med så jävla mycket, men jag gör mitt bästa.
   Vi lär väl ta och slänga upp lite bilder från våran tripp till Kuranda, det va så förbannat grymt. Så otroligt stort!! Stora klippor fulla av träd och vattenfall som var flera hundra meter höga/långa (?). Har fortfarande inte lyckats smälta det, så himla värt pengarna, absolut! Vagnarna vi åkte i var ganska precis 100 år gamla, och järnvägen var väl ännu äldre... skapligt otäckt mellan varven när det gnisslade och knakade så vi trodde tåget skulle fara baklänges eller rulla ner för klippkanten. Men här sitter vi ju nu, så vi överlevde!
 
Förresten så har vi problem med att kunna bevara vårat bröd här i Australien. En morgon (när vi flyttade från tropic Days till global backpackers) vaknade jag, lika hungrig som jag alltid är på mornarna, och upptäckte att hela brödpåsen kryllade av kackerlackor! :))) Har ingen jävla aning om hur fan dom kunde komma in i den! Men dom var allt ifrån 0,5-1,5 cm långa. Kul kul. Så vi köpte nytt bröd till dagen därpå och vaknade på morgonen (jajamän, vrålhungrig igen) och fick se att BRÖDET VAR MÖGGLIGT! Tror vi får börja köpa yoghurt istället....
   Åh, en sak till! En gecko (ödla) sket mig i huvudet igårkväll. En lång svart korv som trasslade in sig i håret. MYSIGA DJUR.
 
Bilder kommer senare!
/Josefine

Kommentarer
lena säger:

Skönt att ni är tillbaka igen! Ja, det såg inge vidare ut med tanke på sängen på det förra stället.

Svar: nej fyfan, det var verkligen vidrigt..
David & Josefine

2013-03-15 | 08:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback