Kusten

Häjhäj.
nu är klockan halv 8, jag har varit vaken sen strax efter 6 och kollat på soluppgången genom bilrutan till ljudet av vågorna på stranden.
Det är så himla underbart att vara ute på kusten igen! Igår hade jag till och med lite ångest över att vi faktiskt är påväg att åka ifrån det här nu. Precis när vi börjar känna igen oss efter vägen igen (åker ju norrut på samma väg nu som vi började redan med att åka söderut på), det är liksom lite hemma-feeling om dagarna nu. Vi har åkt förbi gräsplättar, grusvägar och rastplatser tex där vi sagt "åh kommer du ihåg att vi stannade och tog kort här? Kommer du ihåg att det va här vi bråkade som fan? Här körde vi fel! Här har vi sovit" osv osv. Det känns verkligen helt galet att vi känner igen oss igen i ett land som är så stort som hela Europa, där vi fått nya intryck och sett nya platser varenda dag i flera månader. Men det känns bra.
Cairns kommer bli perfekt att avsluta i. Staden där vi började och staden där vi kommer sluta vår resa! Så länge bilen orkar ta oss dit så...

Ska till en skrit till idag (minst) och leta bildelar. Men först tror jag vi ska köra på lite strandhäng ;) helt underbara stränder här i mission beach!
Vi var ute och gick igår på stranden men vi kom inte längre än kaaanske en kilometer innan jag inte kunde gå längre för jag hade ingen mer plats att hålla alla snäckor jag hittade, så seriös snäcksamlarförmåga som jag tydligen utvecklat här nere, haha... Halvvägs tillbaks till bilen märkte David att han tappat sin fickkniv (som han älskar såklart), det började redan bli absolut kolsvart så vi fick springa till bilen och hämta ficklampor och gå runt som två tomtar där på stranden och leta. Men vi hittade på den ganska fort!
Har läst att det ska va bra snorkling här från stranden så vi får väl se om vi provar oss på det eller om vattnet är för "kallt"! Ja, jag är en badkruka.

Nu ska jag lägga mig och läsa tills David är redo att vakna, vilket säkert kommer dröja en 2-2,5 timme!
Håll tummarna för oss på skroten idag!
/Josefine


Kommentarer
Leffe säger:

Jaha ni hinner dra hem innan jag kommer på besök :-(

2013-06-28 | 15:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback