Lady musgrave

David slängde upp en (liten) del av alla bilder som vi tog ute på barriärrevet här om dagen.
Det va jag som pront ville ut och snorkla en gång till eftersom jag inte var helt nöjd med snorklingen uppe i cairns. Och herregud vad mycket bättre snorkling det var ute vid lady musgrave!!!! Revet var hur stort som helst och låg max en halvmeter under ytan, helt sjukt vad fint det va! Vi såg massor med fiskar, bläckfiskar, musslor, sjöstjärnor och ÄNTLIGEN SKÖLDPADDOR!! Sooooom jag längtat och tjatat om dessa underbara djur.
Det var David som hittade på dom, när jag hörde att han ropade "Josefine, sköldpaddor!" så trodde jag att jag skulle drunkna haha. Simmade snabbare än vad jag skulle gjort om en haj jagat mig tror jag! Det har varit min dröm ett bra tag nu att få simma med havssköldpaddor osv, så det här var ju liksom mitt livs chans.
Hur som haver, simmade dit som en pörskans galning och flöt sedan ovanför dom och väntade på att dom tänkte komma upp till ytan (dom låg på ett rev och vilade ca 4-5 meter under ytan). Så började i alla fall en tillslut att se sig omkring och började simma uppåt!! Jag och en annan tjej vart helt nippriga (vi var dom enda envisa nog att stanna kvar ovanför dom) så simmade vi efter den och den brydde sig ju inte ett skit om oss, vi skulle ha kunnat simma runt bredvid den hela dagen haha.
Dom hade sagt till oss på båten att inte röra fiskarna eller sköldpaddorna men inte fan tänkte jag låta bli att göra det när jag simmade en knapp decimeter ifrån dom! Så jag sträckte ut handen och fick ta på både skal, bakfenor (?) och huvud!!!! Dog. Bästa dagen i Australien hittills!

För övrigt så fick vi en helt okej lunchbuffe på båten, färsk frukt och jätteräkor bland annat. Så hade dom en båt där man fick gå ner och sitta på "undervåningen" medans dom körde runt revet (bilden på mig med slickat hår och sexigt cyklopavtryck i hela ansiktet). Men det kändes ju helt bortkastat efter att ha simmat omkring helt fritt bara centimeter från revet minuterna innan. Det ingick i priset i alla fall och allt som är "gratis" är ju gott sägs det!

(Så till alla er som befinner er i bundaberg-områdena ÅK UT TILL LADY MUSGRAVE)

Det va lite kort om den dagen, vi uppdaterar lite mera så fort vi kan :-)
Puss och kram på våra nära och kära!

/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback