Höst

Hej, det är lite dåligt med uppdateringarna men det beror lite på att vi har så lite surf så bilder från blue mountains får vänta. Eventuellt kanske vi hittar nått mcfonalds att sno internet på så vi kan lägga ut bilderna. Vi lever iallafall, dock med små marginal. Det har på en vecka blivit en stor förändring i värme här nere! Jag har nog skrivit det tidigare men då skriver jag det igen. Förra veckan sov vi endast i underkläder och täcke, på dagarna hade vi shorts och T-shirt och var även tvungna att använda AC:n då och då när solen låg på! Idag, samt de senaste dagarna sover vi i fulla ställ. Josefine har 3 tröjor, täcke samt filt. Jag själv använder långkallingar följt av jeans, strumpor, extra tröja samt min skinnjacka när vi går ut om
Dagarna. AC:n är utbytt mot bilens värme (trodde knappt att de skulle finnas värme som val på
Australienska bilar innan jag kom hit!). 
 
Så med andra ord, det är skitkallt. Väderprognosen säger att det är
Strax över nollan på nätterna ock ska även övergå till morgonfrost om några dagar. Men vi överlever! Vi har siktet på Melbourne och där är
Det lite varmare, men vi smygkollade även lite på temperaturerna i Darwin på andra sidan kontinenten och där är det 25 grader natt och 30+ dagtid! Så man blir ju lite
Sugen att bränna dit på en gång ;d
 
Dock så tar det lite tid, även om vi avverkar ca 15-20 mil om
Dagen dom dagar vi flyttar på oss så har vi fortfarande 100 mil
Kvar till Melbourne och därifrån 300 mil till Darwin uppskattningsvis!
 
Australen är stort, man börjar inse det :) kan meddela att vi har hittills kört över 500 mil i landet med våran van.
 
Hösten är kommen
//david

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback