Great ocean road

 
Det har varit lite dåligt med uppdateringar på senaste, det beror nog mest på att det inte här så mycket. Vi tog oss ner till Melbourne, och åkte tåg in till staden för att slippa köra bil, och tur var det, staden var mycket stor. När vi kommit in till staden hoppade vi pytterligare ett tåg som skulle ta oss till kanten av staden där en godisbutik där jag (david) ville gå. Jag har räknat ner milen sen vi hade 180 mil till Melbourne för att kunna hitta det jag sökte. Det är så att i Australien är alla konstiga och det finns inget smågodis, alltså sådant som man plockar i en påse. Det som dessutom inte finns är salmiak. Den salta godisen. Jag har försökt på alla sätt att få tag på dessa salta godisar, men det finns inte. Jag har tillochmed vart in på flera pharmacys som är som ett apotek och frågat om dom inte har ämnet som är salmiak utan framgång. Helt omöjligt med andra ord. Dock så fanns det ett litet litet internettföretag som importerar holländska saker till Australien, bland annat salmiak. Detta lager ligger i Melbourne så dit åkte vi, jag köpte fem burkar salmiak/lakritspulver så nu har jag ett tag. Så jag var nöjd med Melbourne då jag fick mitt godis. 
Vi gick även på stan bland höghus och alla sorters människor. 
 
Det är väl det mesta som har hänt på senaste, annars har vi det rätt tungt just nu, dåligt väder,  svårt med el då vi "stått stilla" flera dagar och inte kunna ladda via bilen osv. Vi har även börjat kolla runt på jobb, skrivit cv'n osv. Det lutar dock åt att vi åker norrut snart då vi är trötta på det kalla klimatet som har kommit när Australien går mot vinter. Vissa nätter är nästan olidligt när temperaturen går mot nollan och man sover i bilen. Svårt med duschar är det också, då det är varmt ha det alltid varit lätt att hoppa in i en stranddusch och tvätta sig med jämna mellanrum men nu när man går med långkallingar på dygnet runt så är det inte ett alternativ längre, så nä norrut får det bli, mot värmen! 
 
Därför har vi nu, då vi besökt Melbourne, satt fart och börjat åka bil igen. Nästa ställe är the great ocean road, som är en väldigt fin turistväg som går längs med kusten/stranden så lågt söder man kan komma i landet. Man kan säga att vi är vid Australiens ände just nu..!
 
Inne i Melbourne, regna hela dagen dock
 En butik med enbart teddybjörnar
Roliga vinhållare i en butik!
En djurbutik i Melbourne, de sålde hund och kattungar
Bilder från great ocean road. En mycket fin väg att åka med natur av alla slag!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback