Bil till salu!

Hallå!
Nu har vi kommit till cairns! Har tagit in på en camping 3 km utifrån city och sitter nu och listar upp allt vad vi har för grejer i bilen.
Vi har även kört bilen i en sånhär automatisk biltvätt idag så nu äger vi en vit bil igen istället för en näst intill svart!

Det börjar liksom börja dra ihop sig för att få biljäkeln såld nu. Jag har skrivit ett "kvitto" på bilen och David har ordnat fram bilder till annonsen. Nu sitter vi som sagt och går igenom vad det är för grejer som följer med bilen vid köp. Men det är drygt, dels för att det är så mycket saker vilket leder till att man måste prioritera vilket som ska vara med i annonsen. Egentligen är väl inte det det viktigaste, de flesta kollar väl först och främst på bilen i sig och information om den så att säga. Men vi vill göra världens bästa första intryck så att folk vill köpa våran bil, nu när det är lågsäsong så är det viktigt att sticka ut en liten extra bit.

Sen i morgon ska vi ta oss in mitt i smeten och gå till en "kontorsaffär" för att skriva ut kvittot och ägarbytespapper. David ska göra en kopia på sitt pass dessutom som han sen ska skicka in ihop med ägarbytet (det va så dom gjorde som vi köpte bilen av).
Men det blir nog senare idag redan som annonsen hamnar på gumtree (Australiens blocket.se)! Så ni får hålla alla tummar för oss och bilen. Vi vill verkligen bara bli av med den nu så vi har tänkt att gå ner lite i pris, det kommer förhoppningsvis göra den ännu ett snäpp mer attraktiv.
David har kämpat och grejat och gjort allt han kan med bilen för att den ska gå som förut igen, men längre än såhär kommer vi inte. Bilen startar ju i alla fall, bara man använder choken (?) och låter den få lite tid på sig. Sen rullar den ju fint liksom. Jag kan ingenting om sånt här så jag ska inte skriva för mycket om det(jag.hatar.teknik)! Men det här är väl det jag förstått hittills.

Så som sagt, idag åker bilen ut på annons. Håll alla tummar och tår för nu vill jag hem till alla jag saknar så himla mycket!!!
/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback