Sista natten(?)

Tjeeeenare.

Jag har precis vaknat, klibbig av svett och halvt kvävd av syrebristen i bilen. Inatt har vi förhoppningsvis sovit vår sista natt i våran backpackervan! Om allt går i lås idag, jag vågar inte ta ut för mycket i förtid..
I förrgår visade vi bilen för en kille som jag inte förstod ens 80% av vad han sa under dom ca 15-20 minuterna vi träffades. När han satt och pratade och förklarade, ställde frågor och började diskutera pris (om jag gissar rätt) så stod jag där som en fågelholk och bad till Gud att David lyckats förstå tillräckligt för att kunna fatta sammanhanget av vad fan han stod och kacklade om. Jag har aldrig känd mig så lost! Eller jo, det har jag visste. När man pratar med folk här nere som har bruuuutalt bred australiensk dialekt skulle man lika gärna kunna stå och försöka kommunicera med en marsmänniska. Det är inte förrän dom börjar använda teckenspråk som man kan få en hänt av vad dom snackar om!
Men hur som helst, han vi i alla fall intresserad av att köpa bilen för lite mindre än vi va beredda på, så vi ville ha natten på oss att diskutera, vilket vi fick. Så igår morse ringde vi upp och sa att vi går med på deras bud. Det är bara ett par tusen styck som vi går miste om vilket egentligen är skitpengar med tanke på hur jäkla mycket vi sparat på att bo såhär.
Vi Bestämde att vi ska träffas idag kl 7 ikväll på McDonalds och "utföra utbytet". Hoppas vi förstått varandra rätt osv så att dom verkligen har alla pengar med sig! Annars blir vi sura eftersom vi redan bokat 5 nätters boende på vårat älskade tropic days, från och med inatt.

Så nu idag då, jag ska vänta några timmar på att David vaknar sen äre dags att börja flytta ur bilen! Försöka packa ner allt skit man bunkrat upp med de senaste 4 (?) månaderna i den enorma men samtidigt pyttelilla backpackerryggsäcken från helvetet man hade med sig ner. Jag kommer få slänga så mycket kläder, jag känner det på mig!!! Ledsen....
Meeeenne det kan det ju vara värt, snart är vi hemma igen!
Kanske blir att boka flygbiljett ikväll eller i morgon redan, jag hoppas på det ;)
/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback