Paulie såld!

Som rubriken lyder har vi lyckats sälja våran bil nu.
Allt gick smidigt och jättebra, men Gud vad konstigt det känns!
När vi GICK ifrån McDonaldsparkeringen där vi parkerat utan bilnycklar och utan planer på att komma tillbaka kändes det som att vi gjort nåt jättefel och att det bar helt tomt. Jag menar, den där bilen har varit vårat ALLT dom senaste 4 månaderna. Allt vi ägt här nere, vårt hem och våran trygghet liksom. Man kan nog jämföra känslan med om ni skulle sälja ert boende hemma, flytta ut och sen inte ha nåt nytt eget ställe att flytta in på. Jättekonstigt är det!
Men det är ju till det bättre, vi fick ihop pengar till flygbiljetter i alla fall så det ska vi försöka boka senare idag! Kommer troligtvis vara hemma innan juli tagit slut!

Så det var det, nu har ni koll på läget! Här är klockan 5 på morgonen och jag kan inte sova. Så typiskt mig, fattar inte varför jag blivit så extremt morgonpigg! Senaste 1-2 månaderna har jag inte vaknar efter kl 7 en enda gång tror jag. Drygt.
Hur som haver, nu har vi internet till datorerna igen så om nu har tur får ni se lite bilder snart! Annars kanske vi låter er hållas tills vi kommer hem, det är ju inte så långt kvar nu ändå så ;)
/Josefine


Kommentarer
Mats o Birgitta säger:

Hej!
Jättekul att fått följa er under tiden i Australien. Kul och innehållsrika texter. Vi har verkligen kunnat leva oss in i hur det varit att bo i Paulie. Svettigt och klibbigt ibland men en stor frihet. Toalettproblemet har vi inte svårt att inse. Tur att Mc Donalds finns! Dessutom alla intressanta texter om allt ni sett och dessa fantastiska bilder. Har ni rena proffskameran? Kommer att sakna era rader och bilder!
Hälsningar/Mats o Birgitta

Svar: Hejsan! Kul att ni gillar bloggen! Bilderna som jag lägger upp är från en vanlig kompaktkamera som jag köpte innan jag åkte till australien. Det bästa med den är att den är vattentät som gjort att vi kan ta alla bilder från revet, vi ska nog ut ytterligare en gång på revet innan vi åker hem så det kanske kommer fler undervattensbilder! Annars är mina bilder från min mobilkamera!
David & Josefine

2013-07-14 | 21:50:23
Matilda säger:

Hej!
Jag skriver till er för jag har lite frågor egentligen, jag vet inte om ni fortfarande är aktiva och kollar bloggen men jag chansar. Hittade denna av en slump och har nu suttit och läst igenom hela för att se hur ni har gjort när ni har rest med bil. Jag och min pojkvän planerar att åka till Australien, med början i Sydney, tidigt i januari. Vi planerar att köpa en bil där och sedan ta oss runt helt oberoende av annat och leva i bilen. Vi ska dock inte vara borta lite länge som ni var, utan kommer ta en kortare rutt med fokus på sydöstra delen av landet! Jag har inte kunnat hitta någon vettig uppdaterad information om hur det är att köpa bil: vad som krävs, vad kostar det ungefär, behövs en registrering av ägandebyte på bilen och även att den är registrerad i någon delstat, tecknade ni någon försäkring på bilen där nere osv osv? Vad blev totalsumman egentligen, och fick ni igen största delen av köpbeloppet när ni sålde bilen sen igen? Massor av frågor här på en gång: men er blogg är den nyaste infon jag kunnat hitta, så vore jättetacksam för svar! Vad kostar saker och ting, allt från att äta ute till entréavgifter till parker osv. Försöker planera vår budget för resan, men det går såklart sådär när det enda man hittar är föråldrade uppgifter.

Hoppas ni ser detta och kan svara på det mesta, vi vore som sagt väldigt tacksamma om ni kunde ge oss lite klarhet i hela "köpa-bil" projektet!
MVH
Matilda

Svar: Hejsan! kul att ni hittat till våran blogg, vi valde att publicera din kommentar med svar som ett inlägg på våran blogg utifall någon annan skulle trilla in på bloggen och undra precis som ni. Så kolla på startsidan så hittar du svar, hoppas ni fick lite mer kött på benen, om det är något annat så är det bara att höra av er, lycka till!
David & Josefine

2013-10-07 | 22:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback