Less på detta

Just ni är jag så less på detta, vi har sån otur med precis allting. Sen vi sålde bilen har det regnat varje dag, VARJE dag så vi kan inte göra så mycket mer än att sitta på våran rum och vänta på att det ska bli kväll. Det är korta regnskurar fast hela dagen, 10 minuter regn = allt blir blött, bänkar, hängmattor ute i trädgården osv. Sen är det uppehåll 30 min så saker börja torka, om man då går ut så kommer det snart en ny skur som blöter ner allting igen. Så det är knappt värt att gå ut överhuvudtaget längre. 
Vårat internet som vi har på hostlet är så fruktansvärt dåligt, det är långsamt och har en pingtid som gör att man vill rycka av sig håret. Tex för er som vet vad spotify eller youtube är, så är det bara att glömma för internett är för låmngsamt. Och ska man försöka ringa hem via ex skype så funkar det en gång av tio, ofta med flera sekunders fördröjning, vilket gör det omöjligt att föra ett samtal. Vårat teleabbonemang som vi betalar för att använda funkar inte här i Cairns för en mast har gått sönder, så till och från helt random så funkar varken att ringa, smsa eller använda datatrafiken. Jag brukar säga som så att det är okej att skiten inte funkar om det verkligen inte gör det. Kanske låter likte konstigt men det jag menar är helt enkelt; Om ex vårat hostel har ett internett som knappt funkar så kan dom låta bli att erbjuda det då det näst intill är värdelöst, istället för att ens erbjuda det och så funkar det bara IBLAND! Samma sak med våran teleoperatör vars mast är sönder, Stäng av all jävla trafik så det är helt omöjligt att ringa smsa osv tills det är fixat istället för att låta det funka IBLAND! Att telefonin magiskt slutar funka precis när man måste skicka det där superviktiga smset till josefine som är i affären och handlar men det funkar inte, för att sedan 5 minuter senare börja funka igen lagom tills hon kommit ur affären och det är försent, ja det gör en så förbannad att det hade varit bättre att kort säga "kära kunder med vårat telefoni, vi stänger av all trafik under en tid för att vi kan inte leverera en stabil uppkoppling" vore bättre för då får man inga falska förhoppningar. 
Dom som känner mig vet säkert hur jag är; ta TV ifrån mig och ta dushen ifrån mig, ni kan tillochmed ta toaletten ifrån mej så man får gå ute i det vilda men rör fanimej inte mitt internet, så är det.  Jag är riktigt sur idag, för att vara instängd på ett rum för att det knappt är möjligt att gå ut, och ha två internetkällor men ingen som funkar retar mej så otroligt mycket. 
 
Detta skulle vara våran sista semestertid då vi bara skulle ha det bra och njuta men vi är fortfaranda instängda som vi varit senaste 4 måanaderna!
 
Nåväl man ska väl ha sånna här stunder i livet också,vad säger man, efter regn kommer solsken? Kommer bli en hemsk torka isånnafall med tanke på allt regn som kommit hittils senaste 10 dagarna
 
//david

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback