så jävla duktiga

HEJ hemskt mycket hej!

Idag runt två-tiden tog vi in på en camping här i Airlie Beach, trodde inte vi skulle göra det i första taget men jag är nå så fruuuktansvärt glad för att vi gjorde det! Men ta betalt det kan dom jävlarna. $30 för oss två på en plats utan ström. Vi har tillgång till kök, DUSCH (!!!!) och toaletter, som för den delen är jättefräscha! Sa till David att jag skull va borta en kvart när jag skulle duscha, men jag tror nästan jag va borta närmare en halvtimme haha.. efter att ha duschat under kranar med kallvatten som sitter cirkus en halvmeter över mark så kändes detta som att duscha hemma hos konungen själv! Död åt backpackerbudgeten vissa dagar.

Hur som haver, sen vi checkade in här har vi:
- städat bilen
- tvättat lakan
- tvättat kläder
- tvättat mig (lortgris)
- tvättat bilen
- handlat
- lagat tacos!
- ätit tacos
- bäddat bilen (svåraste jag gjort)
- vikt tvätt
och..... ah, nej jag tror att det va det! Pappa skrattade i telefon när jag berättade att vi var för snåla för att tvätta i tvättmaskinen ($3 = ca 20kr) så vi tvättade i en hink och i en kastrull, heja heja! Men nu kommer då våra kläder lukta gott igen, och ren bil har vi med!
Här på campingen har dom ett fågelbord och det är tillåtet att mata papegojorna som flyger ikring så det kryllar av kakaduor (storleken större) och andra små färgglada busar. Jag TROR (vet) att jag hörde en papegoja säga "do you want some piiiiiieeeeee...." när jag gick och fyllde våra vattenflaskor haha! Det va den där gälla papegojrösten och jag såg inte en människa i närheten så det måste varit så!! Men David tror inte på mig... :(

Airlie Beach är en asmysig liten stad hur som helst, har redan varit här i 3 dagar och 2 nätter, och vi kommer nog bli kvar några dagar till! Jag vill åka ut till Withsunday-öarna och ha en ligga-på-stranden-hela-dagen-och-pressa-och-hoppas-på-hudfärgsförändring-som-inte-går-i-skalan-grisrosa-dag. Nåt som jag längtat efter sen vi kom men som jag känt att det inte funnits tid till, dessutom har jag inte hittat den perfekta stranden.. vill ju såklart snorkla också, det är ju en självklarhet! Och hälsa på mina älskade små nussisar, havssköldpaddorna <3

Nej nu har jag skrivit på tok för mycket. Vem orkar läsa allt det här ordentligt liksom.. Skulle jag lagt upp en bild så skulle ni bara kollat på den, och struntat i texten, så ni får ingen bild av mig. HA! (David kanske lägger upp nåt sen om ni har tur...)

Puss och kraaaaam! :-)
/Josefine

Kommentarer
mamsen säger:

Hoppas ni får en bra och njutfull dag ;-)...

2013-04-03 | 18:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback