Krokodilfarm

Det var ett tag sen nu sist vi la upp lite bilder och blogga men nu kommer ett gäng! Det har hänt en del de senaste dagarna, vädret har blivit bättre och från regn och storm så har nu solen hittat hit och det gör väldigt mycket. Vi kan vara ute och laga mat nu.

Vi har bland annat varit på en krokodilfarm. Det var väldigt häftigt, de födde upp saltvattenskrokodiler och gjorde alt möjligt på dem. Kött, läder, ben. Allt gick till vara verkade som, och vilka priser! En stor krokodiltand kostade 600 dollar i deras shop. Gångar det med 7 så får ni fram kostnaden... Och ett litet skelettkranie kostade 10000kr+.. De sa något om att de hade 3000 krokodiler på farmen så man kan ju ana vilka summor i vinst de får..

Vi fick vara med när de matade krokodilerna med kyckling samtidigt som vi fick en undervisning om djuren. Till att börja med reagerade man snabbt på hur stora djuren är. De är verkligen mäktiga. Och med deras läte, ryt eller vad man nu säger gjorde det ännu mäktigare. Vi fick vara så pass nära att allt vi hade emellan oss och krokodilerna var ett vanligt stålnät som man kan ha Runt trädgårdar för att inte hundar etc ska smita. Och dessa spärrade de in 5-600 kg krokodiler med. Får hoppas krokodilerna trivs för vill de smita kan de nog smita
Tänker jag haha.

De var endast saltvattenskrokodiler de födde upp, alltså de farliga krokodilerna. De hade även 2 sötvattenskrokodiler i en liten fiskdamm mest för besökarnas skull. Sötvattens krokodiler är inte farliga för människan. Inte de minsta påstod uppfödaren, men jag undrar jag, de hade rätt stora gaddar de med så jag undviker nog för säkerhetsskull... Sötvattenskrokodilen är lång ch väldigt smal i nosen. Ska lägga upp
Nån bild på
De med.

Här kommer lite randombilder från krokodilfarmen på krokodiler, ett roligt e-mail, bild på en dinosarie i jämförelse med dagens krokodil-tavla och min krokodilkebab jag åt efter rundturen!

/david


Kommentarer
Leffe säger:

Ja det var ju några små bestar. Jag tror som du David att vill de så är det där lilla staketet ingenting för ett sånt stort djur.

Ha det bäst
Leffe

2013-04-16 | 15:15:50
mamsen säger:

Grymt stora de är alltså. Stort djur med kanske liten hjärna så de kommer inte på att rymma.

2013-04-17 | 06:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback